Vraag & Antwoord

Vragen over boeken & reizen.

Hoe werkt de Route Taxi?

De Route Taxi rijdt dagelijks van 10 uur in de ochtend tot 2 uur in de middag.

De Route Taxi rijdt vanaf vaste vertrekpunten in Dordrecht naar andere punten binnen Dordrecht.  Afhankelijk van de verkeersdrukte kan de aankomsttijd bij de halte licht afwijken. Wij hanteren een instaptijd van 2 minuten. 

De Route Taxi is er speciaal voor de vervoersafhankelijke inwoners van de regio Drechtsteden.

Om te kunnen reizen met de Route Taxi dient u in bezit zijn van een RT-Klantenkaart.

U bent 65 jaar of ouder.

Waar kan ik instappen?

  • STATION DORDRECHT; voor de deur van AH to GO
  • WIELWIJK; op de parkeerplaats van de Andreaskerk
  • CRABBEHOF; Het buurthuis Crabbehof naast de bieb
  • STERRENBURG; Bij ingang 5 Shoeby of ingang 6 Lidl
  • ASZ; Op de taxistandplaats

Hoelang van tevoren moet ik boeken?

Voor reizen op dezelfde dag geldt dat u de boeking tenminste 1 uur voor aanvang van de reis heeft geplaast.

Boekt u later kunnen wij u niet garanderen dat er plek is om te reizen.

Hoe boek ik een retour reis

U kun tijdens het reseveren online kiezen uit tijden en locaties. Kies u heenreis voeg toe aan de winkelwagen, kies vervolgens de terugreis en voeg ook deze toe aan uw winkelwagen. U rekent beide reizen in 1 keer af

Hoe kan ik afrekenen?

Uw kunt op 3 manieren de betaling van uw boeking voldoen.

  1. Online via iDEAL; rekenen uw aankoop direct af via iDEAL.
  2. Betalen met factuur; U ontvangt na het plaatsen van uw bestelling een bestelbevestiging per e-mail samen met verdere instructies om uw betaling af te ronden.

Na onvangst van de betaling onvangt u van ons een bevesting van uw reis. 

Wat zijn de tarieven?

De Route Taxi hanteert vaste prijzen voor het reizen op het traject. Wanneer uw privé reist met de taxi en uw in bezit bent van een RT-Klantkaart hanteren wij de prijzen die u ziet aangegeven op het gekozen traject. 

Waar kan ik mijn reisdatum doorgeven?

Bij het afronden van uw boeking dient u in het opmerkingenveld de gewenste datum te vermelden. U kunt zonder het invullen van het veld uw boeking niet afronden. Let op u geeft enkel de reisdatum hier op. De tijd en halte heeft u al gekozen. Indien de gewenste datum beschikbaar is ontvangt u van ons een factuur.

Wat mag ik meenemen in de taxi?

U mag bij de Route Taxi één hulpmiddel meenemen zoals een rollator, rolstoel of scootmobiel. U mag ook één stuk bagage meenemen met een maximum formaat van 55 x 35 x 25 cm. Bijvoorbeeld een koffer, reistas of boodschappentas. Daarnaast mag u altijd een handtas meenemen

Mag ik mijn hond meenemen in de taxi?

Indien u gebruik maakt van de Route Taxi is het niet toegestaan om uw huisdier mee te nemen, met uitzondering van een hulp-hond deze is wel toegestaan in de taxi.

Als u toch uw huisdier wenst mee te nemen dient u gebruik te maken van een prive taxi. Hier mag u een kleine hond die op schoot past of reist in een bench meenemen in de taxi.

Ik wil mijn boeking wijzigen

Voor een wijziging kunt ons bereiken per chat, email en telefoon.

Voor een snelle afhandeling adviseren wij chatten of bellen.

Ik wil annuleren.

Indien u uw reis wenst te annuleren kunt u dit per chat,mail of telefoon doorgeven.

De reis dient tenminste 30 minuten voor aanvang te worden geannuleerd. Wij storten dan zo snel mogelijk het aankoopbedrag terug. Als u de annulering later doorgeeft zijn wij genoodzaakt de kosten van de reis in rekening te brengen. U ontvangt dan uw geld NIET terug.

 

  

Waarom mag ik maar 1 ticket bestellen?

De Route Taxi blijft toegangelijk door samenreizen. U reist samen met maximaal twee andere personen die kunnen in of uitstappen tijdens de route.  

 

Ik wil boeken voor meer dan een persoon?

Als u boekt voor meer dan 1 persoon dan betaalt u per stoel. Dit doen we omdat we de Route Taxi toegangelijk willen houden voor mensen die afhankelijk zijn van de Route Taxi voor hun mobiliteit.

Ik heb de taxi gemist krijg ik mijn geld terug?

Heeft u de taxi gemist omdat u te laat was? Neem dan contact op met de klantenservice.

Vermeld vanaf welke halte en om hoe laat de reis had moeten plaats vinden. We kijken dan samen naar een passende oplossing.

10 minuten voor aanvang van de reis ontvangt u een telefoontje of een sms-je van de chauffeur.

Aangekomen bij de halte wacht de chauffeur 2 minuten.

Heeft u vooraf niet gemeld dat u te laat bent dan ontvangt u geen teruggave van de kosten voor uw boeking.

De taxi is niet geweest

Als u een reservering heeft dan zal de taxi ten alle tijden stoppen bij de door u opgegeven halte. De chauffeur belt en/of smst u altijd 10 minuten voor aanvang van uw rit. Heeft u geen bericht ontvangen neem dan contact op met de klantenservice.

Waarom moet ik een account aanmaken?

Door het gebruiken van een account kunnen onze medewerkers snel uw gegevens inzien en kunnen wij misbruik voorkomen. Zo hoeft u bijvoorbeeld bij het opwaarderen van uw RT-kaart geen kaartnummer op te geven als u voor uzelf tegoed aanschaft. Daarnaast bent kunt u in uw account alle aankopen/boekingen snel en makkelijk terug zien. Tot slot is het mogelijk om de status van uw bestelling te volgen met een account.

In- & uitstappunten van de Route Taxi 

Dordrecht Centraal Station

Andreaskerk Wielwijk

Buurthuis Crabbehof

Albert Schweitzer Ziekenhuis Dordrecht